Vinter i Ukraina

Publisert av Lars Olav Renslo den 17.02.24.

Søknad om bevilgning. Vinteren 2023 – var det et enormt behov for aggregater i Ukraina! Vinteren 2022/2023 gikk Lions medlemmer i 13 land sammen for å støtte skoler og barnehager. Det ble en stor suksess! Etter 3 måneder var resultatet overraskende høyt: Over 2260 aggregater, over 17 millioner kroner (1,5 mill EURO) samlet inn fra 13 deltakende europeiske land, over 300.000 barn i Ukraina fikk hjelp! VINTER KOMMER TIL UKRAINA Del 2! Denne vinteren er det behov for ny innsats for Ukraina ved å bygge og levere vedovner til husholdningene sørøst i Ukraina i samarbeid med LCIF! Det er et enormt behov for ovner i den sørøstlige delen av landet. Siden det er lite gass eller diesel, må folk bruke ved til å lage mat og varme opp hjemmene sine. Vi er stolte av å si at vi har Lions involvert hele veien, fra produksjonen til levering til familiene i Ukraina! Vi har100 % LIONS-kontroll gjennom hele prosjektet. Denne LIONS LCIF-ovnen oppfyller alle krav: den er effektiv, laget av rustfritt stål, perfekt for oppvarming, den har en stor overflate for å lage mat, den har en boks for å samle aske og for å kontrollere trekk, og det følger med instruksjonsbok, både på engelsk og ukrainsk. Vårt felles mål i Europa er å få inn midler til 10.000 ovner Vårt mål i Norge er 900 ovner. Det bør vi klare med ett godt samarbeid. Alle klubber bør kunne bevilge til minst en ovn. Prisen er bare 1.800 kroner per enhet! For det beløpet blir en komfyr laget i Finland, fraktet til Kharkov, Pavlograd, Zaporizhia i Ukraina og levert til familier i nød! Barnefamilier og eldre vil bli prioritert. Komfyren vil også ha en stor LIONS LCIF-logo, lasergravert på kokeoverflaten, slik at brukeren hver dag vil bli påminnet om at vi LIONS LCIF støtter Ukraina gjennom en vanskelig tid. Ett synlig tegn på vårt engasjement. Samarbeidet med LCIF betyr at innbetalt beløpet blir godskrevet klubbens MJF konto Bevilget beløp bes innbetalt til prosjektets kontonummer som er 1100. 49.95793 Vi håper på en rask og positiv bevilgning. Det er viktig at vi får bevilgning og innbetaling i løpet av februar 2024. Ved innbetaling ber vi om at det opplyses om klubbens nummer og navn. Beløpet sendes ukentlig til prosjektets internasjonale konto.

Har du noen spørsmål så ta kontakt på mail svein@frittun.com, chhjohan@gmail.com eller ditt distrikts LCIF Coordinator Vi er ett Lions - Dette klarer vi med oppslutning fra alle landets klubber og ett godt samarbeid.

Med vennlig hilsen Ukraina komiteen PDG Svein J Lie PCC Christian Johansen MD-LCIF Lars Tveter