Vår egen Marit besøker Tabitasenteret

Publisert av Helene Dale Steindal den 10.10.21.

Nylig var en gruppe frivillige fra Norge på besøk i TabitaSenteret. Alle ønsket å komme til Ogre og senteret for å treffe ansatte og barn ved senteret. Samtidig var de svært opptatt av å se det nye Lions-kjøkkenet og etablering av aktivitets-rommet ved senteret.

Med på turen var vår egen Marit Odden fra Lions Club Drangedal. Dette var første gangen Marit besøkte TabitaSenteret. Fortsatt er det begrenset tilgang til senteret for barn og unge da noen korona-regler gjelder, og Marit fikk derfor mulighet til å være med å dele ut mat gjennom kjøkkenvinduet til de som oppsøkte senteret. Marit fant også sin plass på kjøkkenet hvor hun deltok i matlagingen – hun var veldig imponert over hvor godt kjøkkenet fungerte.

I aktivitetsrommet, som er vårt pågående IR-prosjekt, skjer det stadig fremgang. Vidar Bergsland bistår NOGE, og sammen med gode hjelpere fra Norge ble vegger isolert og påsatt panel den siste uken. Her var også Marit til stede og så straks at hun kunne gjøre en solid ryddejobb.