Lions Club Tvedestrand delte ut julekasser

Publisert av Lars Olav Renslo den 26.12.22. Oppdatert 27.12.22.

Lions Club Tvedestrand har delt ut julekasser gjennom NAV.

I tradisjon tro, over 15 år, har Lions Club Tvedestrand delt ut julemat til noen som har behov for det. Dette er et samarbeid med NAV Tvedestrand som finner brukerne. Det er mange som får;  barnefamilier, unge, gamle, enslige, flyktninger.

I år har vi fått laget 30 kasser med mat, med en verdi på 1000,- pr. kasse. Det er Rema v/Mattis Nilsen som har fått pakket dette. Lionsmedlemmene kjørte det ned til NAV-kontoret.

På Rema 1000 med Mattis Nilsen og Lionsmedlemmer som henter kassene

Kassene levert på NAV.

Fra NAV: Gunni Mersland, Louise Bjorkjendalen

Fra LC Tvedestrand: Jens Tore Johnsen, Thore Kristian Nilsen, Ellen Andreassen, Arne Martin Gjøseid

Mye god mat og litt snop i kassens innhold.

Ifølge Louise Bjorkjenndalen, teamleder ved NAV, er dette et kjempefint supplement til den hjelpen som NAV yter.

Matkassene er kjente, så mange venter på dem.

Gunni Mersland, fungerende NAV leder øst i Agder, forteller at alt er ferdig organisert. Mange henter selv, mens resten er samarbeid med Psykisk Helse, som kjører ut  kassene.  Alt blir fordelt i løpet av dagen.

Matkassene fra Lions Club Tvedestrand er et kjærkomment tiltak. Det må vel også sies at behovet er økende for tiden.

Vi i Lions Club Tvedestrand synes at dette er et godt formål og vet at dette kommer godt med for de mottar disse matkassene.