Fredsplakat konkurranse

Publisert av Lars Olav Renslo den 13.12.22.

I år var 19 skoler i Asker kommune med på Lions Fredsplakatkonkurranse. Vanligvis sender sonen det bildet som vinner den lokale konkurransen, men i år valgte vi å sende vinnertegningene fra alle skolene i gamle Asker inn til distriktet.

I år var temaet utfordrende; Å lede med empati. Men positive lærere og engasjerte elever laget noen flotte tegninger til konkurransen.

Distriktsjuryen hadde en stor oppgave med å velge ut en tegning som skulle gå videre til den nasjonale konkurransen. De kom til slutt frem til en vinner de syntes utmerket seg, den heldige var Louisa Sjo fra Nesøya. De uttalte: Et veldig fint bilde på årets tema, `Å lede med empati’. Videre at komposisjonene er veldig gode. Blikket flyttes lett rundt i bildet. Fargevalget er holdt i dempet treklang og setter en sart stemning som passer godt til utførelse i akvarell.  Åpne blomster leder betrakterens blikk til jenta med paraplyen som deles med den andre. En sommerfugl leder videre til broen og oppholdsvær der de store blomstene vokser seg inn i komposisjonen.

Vinneren ble behørig feiret tirsdag 13. desember.

LC Nesøya laget et hyggelig arrangement rundt kåringen sammen med skolen, og både distriktets prosjektleder Hans Jørgensen og vår DG Torkjell Johansen var til stede ved overrekkelse av diplom og premie.

Hans Jørgensen, DG Torkjell Johansen,

Kåre Hoff fra LC Nesøya og Louisa Sjo.