Kunstutstilling Stokke Bygdetun 08-10 oktober

Publisert av Helene Dale Steindal den 14.09.21.

Nå er det klart for Lions Club Stokke/Vear sin årlige kunstutstilling.

Årets utstilling er den 44. i en uavbrutt rekke.

I år som tidligere stiller vi ut mange spennende arbeider og det er til nå påmeldt 8 kunstnere.
Vi har i år vært så heldige at vi har fått Anette Pollmann som «Årets Kunstner». Hun deltar med mange flotte arbeider. Utstillingen vil i år foregå på Stokke Bygdetun, som i de siste årene har vært en arena for mange spennene arrangementer.

.

Anette Pollmann sier om seg selv:

«Jeg har hele livet hatt et enormt behov for å skape, inspirere og berøre andre. Hverdagen og dagsform er mitt utgangspunkt. Jeg pendler mellom det abstrakte non-figurative til det figurative hvor jeg går langt i begge retninger. Der forskjellige stemninger og store endringer kommer til uttrykk i kunsten. Jeg går inn i en sjelelig tilstand og føler jeg er i kontakt med noe større under prosessen, det er en sterk skapertrang som jeg selv er veldig fascinert av.

Jeg elsker å jobbe impulsivt med kontraster, skape balanse og harmoni i bildene mine. Inspirasjonen henter jeg fra alle sidene ved livet, alt fra mellommenneskelige relasjoner, kommunikasjon til store og små opplevelser. Jeg blir særlig inspirert av naturen og elsker å studere skogens variasjoner.

Teknikkene mine er selvutviklede, jeg arbeider både med akryl, kull, pasteller og honningakvarell. Gjennom årene har jeg jobbet ærlig og ekte med forskjellige kunstformer. Både abstrakte malerier på lerret, detaljerte bilder og ansikter – som er en slags dagbok for å uttrykke menneskelige følelser på alle plan.»

Sted for utstillingen er Stokke Bygdetun

Adresse: Moaveien 19, 3160 Stokke