Hisøy Lions klubb gir julegave på forhånd

Publisert av Lars Olav Renslo den 03.12.22.

Hisøy Lions klubb med sine 22 medlemmer har igjen gitt gave til Elim. Denne gang er det Elim
bo-kollektiv for demens som er den heldige mottaker. Hisøy Lions har som sin policy at lokale tiltak skal tilgodeses og det har vi nå gjort i denne førjulstiden.

Elim bo-kollektiv har 16 personer fordelt mellom to etasjer. Ønsket fra avdelingen var å få installert et intern-TV i hver etasje. Dette vil kunne hjelpe beboerne på en god og hyggelig måte med en bedre hverdag.

Elim er sertifisert og har fått symbolet: Livsglede for eldre. Det betyr at Elim etterstreber at beboerne skal føle trygghet, kjenner igjen både seg selv og ansatte og ha hyggelige opplevelser der de bor.

Hisøy Lions har kjøpt en KOMP, som er to TV-skjermer, en i hver etasje. Dette er nå montert og på enkelt vis kan dette kommunikasjonsverktøyet brukes til å sende bilder, enkle videoer fra turer mv. mellom hver etasje. Til TV-ene kan det også sendes samtaler, beskjeder, meldinger og annen to-veis informasjon som er til stor glede for beboerne.

TV-skjermene er plassert slik at alle beboerne kan se på bildene og beboerne og ansatte kan selv se sine aktiviteter, turer og lignende. Dette gir beboerne impulser og opplevelser om hverdagslige ting som styrker deres hukommelse og gir umiddelbar trivsel.

KOMP er en datamaskin med en knapp som lett kan betjenes av alle. Mange gleder seg nå over at gaven kom i rett tid, like før jul.

Hisøy Lions vil også informere om at klubben har opprettet et HJELPEFOND som har som formål å  hjelpe barn, ungdom på Hisøy i en vanskelig økonomisk situasjon og som har behov for hjelp, slik som: Hjelp til å opprettholde medlemskap i vanlige fritidsaktiviteter, klær, mat, leker og livsviktige medisiner. Søknader kan sendes til Roald Axelsen r-ax@online.no, mobil 975 06 607  Eilert Vierli vierli@online.no mobil 908 79 901, eller dirkete til presidenten  i LIONS CLUB,  Hisøy  www.lions.no.                                                                                                        Hisøy Lions ønsker alle på avdelingen en riktig god førjulstid og takker for julegrøtservering og en svært vennlig mottakelse samme dag som gaven ble gitt. Hisøy Lions håper at gaven er tjenlig og kan bli flittig brukt i tiden som kommer.

Fra venstre: Leder Elim Bo-kollektiv, Ingrid Hauge Bie, Anne Helene Huseby som er livsgledeansvarlig og leder av service komiteen i Hisøy Lions, Eilert Vierli som var tilstede  ved overrekkelsen.