Fredsplakat Asker

Publisert av Lars Olav Renslo den 09.11.22.

Stor stemning under arrangementet for Lions Fredsplakatkonkurranse I Asker
I år var 19 skoler i Asker kommune med på Lions Fredsplakatkonkurranse. Det ble avholdt to arrangementer, ett i Asker syd på Midtbygda skole og ett i gamle Asker i Teatersalen. Salen var stappfull av entusiastiske medelever fra flere skoler, de viste å sette pris på arrangementet.

Soneleder Hans-Erik Grimsrud ønsket velkommen, Kay Arne Sørensen ledet allsangen og distriktets Leder for Fredsplakatkonkurransen Hans Jørgensen informerte om opplegget

.

I tillegg snakket Tove Annexstad om programmet ‘Mitt Valg’.

Vi fikk flott musikalsk underholdning med et sangkor fra Billingstad skole, samt tre elever fra Heggedal skole på hhv.

Alex på cello, Tabita på fløyte og Thisath på piano. Medelever klappet og heiet entusiastisk på de opptredende, taket løftet seg nesten.

I år var temaet utfordrende; Å lede med empati. Vinneren av konkurransen i gamle Asker fikk i år prisen utdelt av varaordfører Monica Vee Bratlie.  Juryen hadde et vanskelig valg, men det ble Per Kristian Synnes fra Drengsrud skole som fikk prisen for sine klare farger og enkle, klare budskap. Han ble behørig hyllet av sine medelever under tilstelningen. Vinnere fra de andre deltakende skolene vil i år være med videre i konkurransen om å vinne i vårt store distrikt.

Tre-Fem utvalgte tegninger fra hver skole var utstilt i foajeen utenfor Teatersalen hele uken.

Kay Arne Sørensen ledet allsangen